DIY: THE BULLET JOURNAL IS THE NEW AGENDA

A bullet journal is THE new way to organize your time. It helps you:

- track the past 
 - organize the present 
- plan the future 

 With this bullet journal, you'll be able to see what your priorities are and what you absolutely CAN'T forget - like your bff's b-day! 

Let's start by showing you how to personalize the cover for your bullet journal and after, how you can actually organize your time so you NEVER EVER forget anything...or almost never again ;)

What you need

A notebook 
Cool cutouts to make the journal unique: polaroids of you and your friends, quotes that you love, cutouts of your fave magazines, etc. 
Scissors 
Glue 
Pen 


What you have to do

1. Make THE COVER of your journal so cool that you'll want to look at it every single day of the year... literally. We used polaroids, logos and a quote we love, but feel free to put whatever makes you happy!


2. You will need 5 sections in your journal. Let's start with the first one: THE INFO PAGE. Use the first page of your journal to write a little about yourself and how someone can contact you if ever you lose your precious journal. Here's what our INFO page looks like:


3. The second section is called THE INDEX!!! ooooooooohhh... In there, you will put all the pages of each category you are about to create. You will need the next 2 pages for your INDEX.  


4. The third section is called: THE CHART LEGEND!!! This section is to help you remember the meaning of the codes... Here's our chart and all the signs we will use to organize our schedule.


5. You will need 2 pages for THE FUTURE section that you will divide into 6: the next 6 months! This section is all about your priorities for the month and what you CANNOT forget! It will reunite all the events and tasks that you've put a star or a triangle next to.

6. Finally, the last section is reserved for a particular month and will help you prioritize your tasks and events with the signs you've made for yourself. All the things you need to do in that month are going to be on these next 4 pages. Let's use JANUARY as an example! Don't forget to add the events and tasks that are super important to you in THE FUTURE section.

  

Have fun being organized and make sure to leave yourself some time to have fun!  
#ARDENELOVE 
xo






DIY : L'AGENDA D'ORGANISATION À POINTS



L'agenda à points centrés est LA nouvelle façon d'organiser ton temps. Il t'aidera à :

- retracer tes activités passées 
 - organiser le présent 
- planifier le futur

 Avec cet agenda, tu pourras voir clairement tes priorités et t'assurer de ne JAMAIS oublier l'essentiel - comme la fête de la meilleure amie! 

Il faut premièrement personnaliser ton agenda afin de le rendre attrayant... il faut qu'il soit utilisé, quand même!

Ce que tu as besoin

Un journal 
Des découpages pour rendre ton cahier unique : des polaroids de toi et tes amies, des citations que tu aimes, et des découpages de revues, etc. 
Des ciseaux 
De la colle 
Un stylo


Ce que tu dois faire

1. Fais LA COUVERTURE du journal aussi unique et cool que tu veux... on a utilisé des polaroids, des logos et une citation qu'on aime, mais sens-toi à l'aise de mettre ce que tu aimes!


2. Tu auras besoin de 5 sections dans ton agenda. Pour la première : LA PAGE D'INFO. Utilise la première page de l'agenda pour écrire un petit quelque chose à propos de toi-même, comme ça si quelqu'un retrouve ton agenda, il peut te contacter! Voici à quoi ça devrait ressembler :


3. Pour la deuxième section : L'INDEX!!! oooouuuuuuu... dans l'index, tu pourras mettre toutes les pages de chaque catégorie que tu vas créer. Tu auras besoin de 2 pages pour l'INDEX.


4. Pour la troisième section : LA LÉGENDE!!! Cette section d'aidera à te rappeler des codes... voici notre légende et tous les symboles qu'on a utilisé pour organiser notre horaire.


5. Tu auras besoin de 2 pages pour la section LE FUTUR qui devra être divisée en 6: les 6 prochains mois! Cette section est pour les priorités du mois et les choses à ne pas oublier! C'est plus facile à gérer quand on voit le gros plan.

6. Finalement, la dernière section est réservée pour un mois en particulier. Ceci t'aidera à prioriser tes tâches et les évènements. Tout ce qui s'en vient dans ton mois devrait se retrouver dans les 4 prochaines pages. On a utilisé JANVIER comme exemple! N'oublie pas d'ajouter les évènements qui sont super importants dans la section FUTUR.


Amuse-toi à organiser ton quotidien et laisse-toi du temps pour t'amuser, bien sûr! 
#ARDENELOVE 
xo

No comments:

Post a Comment